Online

Online: Web design, koncept- og idéudvikling, projektledelse

Web og mobil design

BoConcepts nye kollektion

At tilføre online brugeroplevelse til den årlige BoConcept kollektion. Med udgangspunkt i BoConcepts 60 års jubilæum, har jeg skabt en hjemmeside hvor produktnyheder, historie og værdisæt rammes ind i små billedrammer; det giver brugeren mange flere valgmuligheder på forsiden og kopler til jubilæumskampagnen. For at skabe liv, overraskelsesmomenter og for at brugeren skal blive længere på forsiden er der indarbejdet variation i rammernes udformning: nogle kan være statiske, andre hænge skævt når hover dem, være en lysavis, en rulleplakatsøjle, et slideshow eller simple banners, som markederne selv kan editere i.

. Kampagnemodullet retænkes for at websitet kan virke på en iPad
. Brugeren skal bruge mere tid på forsiden og blive inspireret
. Forsiden bygges op som kulisser med udskiftelige baggrund
. Rammerne giver brugeren flere tilbud
. Hele websitets ’look & feel’ kan ændres markant fra kampagne til kampagne via simpel omkodning og editering

BoConcepts m-site

. Design af nyt mobilsite med fokus på kampagner og produktkategorier

. Navigationsknapper

. Menuikoner

. Kampagnesider

. Produktsider

[ Samarbejder ] Lasse Hove Nielsen, NoZebra

 

  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt mobilt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
     
     
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt mobilt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
  • BoConcept BoConcept Nyt website til BoConcepts 2013 kollektion
     

Web design

Bang & Olufsens website
Jeg har gennem 10 år været ansat hos Bang & Olufsen som Web Designer og Digital Art Director. Jeg har deltaget i opbygningen af flere websites og har opbygget forståelse for hvordan det visuelle design spiller sammen med forretningskrav, kreative og kommunikative koncepter, interaktionsdesign, informationsarkitektur, funktionalitet mv. Jeg har medvirket til at tilføre unikke og attraktive brugeroplevelser. Min rolle var:

. At omforme offline kampagner til online produktpræsentationer

. At koordinere marketing kampagner med PR, Training, CRM, Retail...

. At være tovholder til kreative leverandører

. At koordinere med interne webudviklere og webmaster

. At være kreativ konceptør for microsites, videoer, iPapers

. At udvikle kampagne microsites for Aston Martin, samsung, Audi

. At designe og udsende newsletters

. At vedligeholde bang-olufsen.com og Community-en

. At komme med nye digitale ideer og rådgive organisationen

[ Samarbejder ] Aston martin, Audi, Samsung, Retail, CRM, PR, Training, NoZebra, Wizarts, A3D, CWJ...

 

     
     

Beriget iPaper

BoConcepts magasin

Gennem en årrække har jeg haft et tæt samarbejde med No Zebra og været med til at sparre på idé- og konceptudviklingen af iPaper funktionaliteter og design. Dette eksempel viser, at jeg har omformet et offline magasin til et levende iPaper, i forbindelse med Karim Rashids nye kollektion for BoConcept:

. At layoute magasinet påny, fjerne tekster/overflødige elementer, få integreret videooptagelser af Karim Rashid, for at lægge vægt på den visuelle oplevelse

. Vise så mange farve- og materialekombinationer som muligt

. Optimere resourcer omkring editering- og sprogversioneringsprocessen, via XML

[ Samarbejder ] NoZebra

 

     
     

Online kampagner

Bang & Olufsen Seasonal campaigns

Ideer og storyboard til

. Kampagnebanner

. Landing page

. Film til web og butikker

. eCards

. Newsletter

 

 

"Star of the day" kampagne

Designs til julekampagne med fokus på Bang & Olufsens historie:

. Microsite

. Newsletters

. Ecards

 

     
     

Interaktiv bog

Bang & Olufsens 80 års jubilæum

Flash katalog , der viser 8 opslag fra Jens Bangs bog "From spark to icon" - med

. Highlights af bogen

. videoer

. Hi-res downloads

. konkurrence om at vinde en signeret bog

[ Samarbejder ] Jens Bang, NoZebra

     
     

Responsive web design

Company case

I forbindelse med et kursus i Dreamweaver og Responsive Web Design: At udarbejde ny visuel identitet til "The Yoga Collective".

. Logoet signalerer "Yoga med hjertet": en lotus blomst med et hjerte i midten.

. Nøgleord: Passion, motion, emotion.

. Websitet er transparent, åbent, organisk

[ Samarbejder ] Future Company

 

     
     

Parallax web design

Kidvertising

Idé, konceptudvikling og skitser til nyt website for Kidvertising

[ Samarbejder ] Convince Interactive, Kidvertising

 

Skitse
     
Newsletter

Newsletter

BoConcept

. Layout

. HTML opsætning

. Split test

. Klargøring

. Udsendelse

 

     
     

Newsletter

Bang & Olufsen

. Layout

. HTML opsætning

. Split test

. Klargøring

. Udsendelse

 

     
     

Animation

BeoSound 8

Bang & Olufsen kampagnevideo [ 463.605 YouTube views ]

At udarbejde en 'viral' video, med henblik på at nå ud til et bredt men også et yngre publikum. Min idé er at præsentere docking-stationen som en slags "entertainer", hvor hver scene illustrerer en musikgenre og en mood.

. Pitch med 3D bureauer
. Film koncept og storyboarding
. Projektledelse: udvikling af 3D model, video, animation, tv-spot
. Koordinering med produktudvikling, training, pr, retail...
. Implementering til website, App, web konfigurator, sociale medier

[ Samarbejder ] Wizarts, CWJ, A3D

 

BeoSound 5 Encore

Bang & Olufsen kampagnevideo [ 174.610 YouTube views ]

Et vindue til verden. En afspejling af din musik. En kort film, brugt i flere medier og med forskellige formål: YouTube, Facebook, bang-olufsen.com, butiksvinduer, PR, Training

For at skabe et ekskluivt miljø, som ikke er præget af et bestemt hjem eller kultur var min idé at bygge et is-hus, hvor hvert rum repræsenterer et familiemedlem med sin egen device, genre og mood. Isens egenskaber (transparence, reflektioner) er med til at skabe forskellige stemninger / scenerier, da det afspejler stemninger fra optagelser, specielle atmosfærer fra belysninger, transparente vægge...

 

. Pitch med 3D bureauer
. Film koncept og storyboarding
. Projektledelse: udvikling af 3D model, video, animation, tv-spot
. Koordinering med produktudvikling, training, pr, retail...
. Implementering til website, App, web konfigurator, sociale medier

[ Samarbejder ] CWJ, A3D, Morten Schmidt

 

BeoVision 7-55 3D

Bang & Olufsen katalog-video [ 38.300 YouTube views ]

At udarbejde en video, der præsenterer produktets mange features og især 3D

Min idé er at bruge nordlyset som metafor, for at illustrere den 3-dimentionelle, unikke og dramatiske oplevelse man kan få med produktet. Alle teknologier præsenteres en efter en, i dette levende digitale katalog.

. Film koncept og storyboarding
. Projektledelse: udvikling af 3D model, video
. Koordinering med produktudvikling, training, pr, retail...
. Implementering til website, App, web konfigurator, sociale medier

[ Samarbejder ] A3D, CWJ

 

BeoLink

Bang & Olufsen BeoLink [ 107,868 YouTube views ]

Umiddelbart en svær fortælling for offline medier. En video [3D animation] om hvordan man lever med Bang & Olufsens intelligente hjem. At udarbejde scener der illustrerer dagligdags situationer med udvalgte produkter/funktioner. Formålet er at fange de butiksbesøgendes interesse og inspirere dem.

. Film koncept og storyboarding
. Projektledelse: udvikling af 3D model, video
. Koordinering med produktudvikling, training, pr, retail...
. Implementering til website, App, web konfigurator, sociale medier

[ Samarbejder ] Retail, Wizarts, CWJ

 

Bang & Olufsen AST

 

Bang & Olufsen BeoVision 4 3D

 

Bang & Olufsen BeoSound 5

 

Bang & Olufsen BeoVision 7

 

Bang & Olufsen BeoLab 11

 

Bang & Olufsen BeoCom 5

 

Print

Logo

Kid:insight

. Udarbejdelse af logo til Kidvertsings ny børneresearch afdeling

[ Samarbejder ] Convince Interactive, Kidvertising

 

Logo
     

Logo

Refinanz

. Udarbejdelse af ny visuel identitet

[ Samarbejder ] Convince Interactive, Kim Malling

 

     
     

Retailer guide

Bang & Olufsen CRM

At udarbejde en guide, der kan hjælpe forhandlere med at få en bedre forståelse for CRM systemet og udnyttelse af dataen, når brugere har meldt sig ind i Bang & Olufsens Community.

 

     
     

Online magasin

Bang & Olufsens Community

At layoute en række artikler om Bang & Olufsen, med insider-viden fra eksperter, ideer bag produkterne, historier som er aldrig fortalt før...

 

     
     

Emballage design

BeoSound 8 og BeoLit 12

At udarbejde en emballage der synliggør produkterne, når man bærer dem hjem fra butikken. Salget i både Bang & Olufsen og Apple butikker gjorde, at emballagerne skulle certficeres af Apple.

 

 

 

     
     

Visuel identitet

Designskolen Kolding

Under uddannelse og praktikophold, udvikling af ny visuel identitet for Designskolen Kolding med:

. navn

. logo

. papirlinie

. skiltning

. brochure

. website

[ Samarbejder ] Designskolen Kolding, Kontrapunkt

 

  • BoConcept BoConcept Nyt logo til BoConcepts 60 års jubilæum
     
  • BoConcept BoConcept Nyt logo til BoConcepts 60 års jubilæum
     

Logo

BoConcepts 60 års jubilæum

At udarbejde et særligt mærke der lægger vægt på jubilæet

Logoet laves med respekt for BoConcepts brand identitet. 60 tallet bærer den samme sorthed som i logoet. Hele logoet fungerer både i lille størrelse og på store butiksvinduer.

 

  • BoConcept BoConcept Nyt logo til BoConcepts 60 års jubilæum
     
  • BoConcept BoConcept Nyt logo til BoConcepts 60 års jubilæum
     

Foto

Foto

Privat fotogalleri

At fotografere er for mig en kreativ proces – uanset hvor jeg befinder mig. Jeg opsøger interessante motiver og skæve situationer, betragter verden på en ny måde, fanger nye vinkler og stemninger, iagttager genspejlinger i vand, vinduer og vandpytter... altid med en æstetik i højsædet.